Қоғамдық мониторинг: 3-жағдай. Белгілі бір тұтынушының «сүйікті» жеткізушілерін және басқа тәуекелдерді анықтау
Алдыңғы іс аясында біз тікелей заң бұзушылықтарды анықтау үшін модульді пайдалануды үйрендік. Негіз ретінде біз бір көзден сатып алуды негіздеудің дұрыс қолданбау мысалдарын алдық.
Тікелей бұзушылықтардан басқа, тәуекелдерді анықтау үшін деректерді жинауға болады. Тәуекелдер деп біз ықтимал сөз байласуды немесе ықтимал бұзушылықтарды көрсететін, бірақ заң нормаларына тікелей қайшы келмейтін фактілерді түсінеміз.
Егер бұзушылықтарды анықтау үшін заңнамалық базаны зерделеу жеткілікті болса, тәуекелдерді анықтау себептер мен процестерді зерттеуді талап етеді.
Сіз қандай фактілер ықтимал бұзушылықтарды көрсете алатынын түсінуіңіз керек. Сонымен қатар, сіз барлық анықталған фактілер нақты істерге әкелмейтінін, бірақ олар одан әрі тергеуге негіз бола алатынын түсінуіңіз керек.
«Қызыл жалаулар» арқылы тәуекелді анықтау тақырыбы тиісті әдебиеттерде кеңінен қамтылған. Ағымдағы істің бөлігі ретінде біз қызығушылық тудыруы мүмкін бірнеше ықтимал жалаушаларды қарастырамыз:
- Бір тұтынушының тауарларының белгілі бір санатына сатып алулардың көпшілігін сол жеткізуші жауып тастайды, яғни. олардың арасында сөз байласу фактісі бар шығар.
Аналогия бойынша, белгілі бір тұтынушы кірістің көп бөлігін жасайтын жеткізушілерді анықтау қызықты болуы мүмкін. Мүмкін бұл өнім беруші осы тұтынушымен өзара әрекеттесу үшін жасалған болуы мүмкін.
2. Сондай-ақ, олар қызмет көрсететін өнім нарықтарында кең салалық ауқымы бар жеткізушілер қызығушылық тудырады.
3. Мүмкін, нақты қажеттіліксіз немесе шамадан тыс көлемдерсіз сатып алуды жоспарлау бар.
Бірінші жалаушамен жұмыс істеу үшін тұтынушы картасын ашып, тізімнен сізді қызықтыратын тұтынушыны таңдаңыз. Нәтижесінде «Ең үздік 20 жеткізушілердің рейтингі» диаграммасында сіз жеткізушілер контекстінде осы жеткізушінің сатып алу құрылымын көресіз.
Сүзу шарттарын өзгертуге және таңдауды қажет салаға немесе кезеңге тарылтуға болады. Сонымен қатар, тұтынушыларды санау әдісі біршама еңбекті қажет етеді.
Жаппай талдау үшін деректерді жүктеп салу үшін «Есеп құрастырушы» құралын пайдалануға болады.
Есепті жасаңыз, онда өлшем ретінде жеткізушінің атын, тапсырыс берушінің атын, ТЖҚБНА (Тауарлар, жұмыстар мен қызметтердің бірыңғай номенклатуралық анықтамасы) атауын және өлшем ретінде жасалған келісім-шарттар және сома бойынша деректер таңдалады. Талдауды одан әрі тереңдету үшін ТЖҚБНА сала бойынша құрылымдау үшін ТЖҚБНА-1-3 өлшемін және жылдар бойынша деректерді жинау үшін сатып алу жоспарындағы қаржы жылын таңдаңыз.
Процестің соңында «Орналасуды жаңарту» түймесін басыңыз. Excel бағдарламасында әрі қарай өңдеу үшін деректерді кестелік пішінде жүктеп салуды ұсынамыз, мұнда тұтынушы-жеткізуші жұптарындағы үлестерден асып кетудің барлық фактілерін бөлектеуге болады.
Екінші жалаушамен жұмыс істеу үшін «Жабдықтаушы картасын» ашып, тізімнен сізді қызықтыратын жеткізушіні таңдауға болады. Нәтижесінде «Сатып алу элементтері» диаграммасында сіз жеткізуші қатысқан сатып алулардың сала бойынша бөлінуін көресіз. Диаграммада неғұрлым көп салалар ұсынылған болса, саланың ауқымы кеңейеді және жеткізушінің қызметі соғұрлым күдікті болады.
Жаппай талдау үшін деректерді жүктеп салу үшін «Есеп құрастырушы» құралын пайдалануға болады. Есепті жасаңыз, онда өлшем ретінде жеткізушінің атын, ТЖҚБНА, ТЖҚБНА-1-3 атауын таңдаңыз. сатып алу бөлігінде қаржылық жыл, ал шара ретінде жасалған шарттар мен сома туралы деректер.
Процестің соңында «Орналасуды жаңарту» түймесін басыңыз. Excel бағдарламасында одан әрі өңдеу үшін деректерді кесте түрінде жүктеп салуды ұсынамын, мұнда сіз көптеген бірегей ТЖҚБНА және әртүрлі салалардың барлық фактілерін бөлектей аласыз. тұтынушы-жеткізуші жұптарындағы артық үлестер.
Үшінші жалаушамен жұмыс істеу үшін тұтынушылардың белгілі бір санатына назар аударған жөн. Функционалдық негізде топтастыру жақсы — ұқсас функцияны орындайтын ұйымдар. Тұтынушылардың аты жиі орындалатын функцияны көрсетеді. Қажетті топты таңдау «Тұтынушылар» сүзгісіндегі «Тізімдегі іздеу» өрісіне атау бөлігін енгізу арқылы мүмкін болады, ол көрсетілген сөздерден тұратын атаудағы барлық тұтынушыларды таңдайды. Мысалы, мектептер, ауруханалар, әкімдіктер, министрліктер.
Жоспарлардың тармақтарын зерделеу үшін сіз «Жоспарлар тармақтарының кестесі» парағын аша аласыз, оның ішінде тұтынушылар тобының таңдауын қалыптастыру керек (мысалы, таңдау үшін «мектептер» сөзіне сүзгі қойыңыз. атауында мектептер көрсетілген барлық тұтынушылар).
Нәтижесінде сізде талдау үшін осы санаттағы тұтынушыларға арналған жоспарлардағы барлық элементтердің тізімі болады. Санатқа арналған типтік емес сатып алулар қызығушылық тудыруы мүмкін (санаттағы басқа ұйымдар арасында үлкен сомалар және ұқсас жоспарлар).
Деректерді одан әрі өңдеу үшін жүктеп салуға болады.
Жоспарлардың тармақтарына сілтемелердің болуы қажеттіліктерді бағалау үшін сатып алынған өнімдердің саны туралы деректермен танысуға мүмкіндік береді.