Бұзушылықтың барлық түрлері

Нақты қажеттіліксіз сатып алуды жоспарлау

Қажетсіз өнімді/қызметті сатып алуды жоспарлау. Бұл, мысалы, тұтынушылардың осы санаты үшін типтік емес тауарларды, жұмыстарды, қызметтерді сатып алуды қамтуы мүмкін. Мысалы, мектеп дерекқор қызметтерін немесе нақты мысалды сатып алады:

Шымкент қаласы дене шынықтыру және спорт бөлімінің «Ләззат Тәжиева атындағы Шымкент қалалық мамандандырылған №4 олимпиадалық резервтегі балалар-жасөспірімдер спорт мектебі» КММ 2022 жылы 35 млн.теңгеге 11 серуендеу қайықтары сатып алынды, бұл мектеп үшін әдеттегі емес сатып алу, бірақ ықтимал заңды қажеттілікті жоққа шығаруға болмайды.

Тәуекелдің бұл түрін анықтау қажет:

  • зерттелетін тапсырыс берушілер санаты бойынша жоспарлар тізбесін қалыптастыру үшін ұйымдардың сатып алу жоспарларын зерделеу;
  • ықтимал сәйкессіздіктерге/типтік емес сатып алуларға сараптамалық бағалау жүргізу;
  • теріс пайдалану фактілерін растау үшін сыртқы ақпарат көздеріне қол жеткізу.

Осындай бұзушылықтарды анықтау үшін «Қазақстан Республикасының мемлекеттік сатып алу деректерін талдау» қоғамдық модулін пайдалануға болады:

1. Оқуға тапсырыс берушілердің санатын анықтау. Талдау үшін тұтынушылардың белгілі бір санатына немесе жоспар элементтеріне назар аударған жөн. Категориялаудың мүмкін аймақтарына мыналар жатады:

  • аумақтық топ — мүмкін сіз өзіңіздің қалаңыздың сатып алуларын бақылайсыз.
  • функционалдық топ — мүмкін сіз мектептерді/ауруханаларды/әкімдіктерді сатып алу бойынша маманданған боларсыз.
  • әдістері бойынша топтастыру — бәсекелестікке жатпайтын сатып алу әдістерімен жоспар тармақтары сізді қызықтыруы мүмкін.

2. Зерттелетін тұтынушылар тобына арналған жоспарлар тізбесін «Параметрлер жоспарының кестесі» парағын пайдалану арқылы қалыптастыру, оның шеңберінде тұтынушылар тобына үлгіні қалыптастыру қажет (мысалы, сүзгіге сүзгі қою), атауында мектептерді көрсете отырып, барлық тұтынушыларды таңдау үшін «мектептер» сөзі). Нәтижесінде сізде әрі қарай талдау үшін осы санаттағы тұтынушыларға арналған жоспарлардағы барлық элементтердің тізімі болады.

3. Клиенттер санаты үшін типтік емес сатып алулар қызығушылық тудыратынын ескеріңіз (осы санаттағы басқа ұйымдар арасында үлкен сомалар және жоспарлардың ұқсас тармақтарының аз саны);

4. Жоспарлардың тармақтарына сілтемелердің болуы қажеттіліктерді бағалау үшін сатып алынған өнімдердің саны туралы деректермен танысуға мүмкіндік береді.

5. Ұйымның қызметі туралы мәліметтердің сыртқы көздері қажеттілікті растау немесе теріске шығару үшін қажет.

Халыққа арналған бизнес-барлау модулімен жұмыс істеу туралы толығырақ ақпаратты «Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік сатып алудың мемлекеттік мониторингі» вебинарының материалдарынан таба аласыз (модуль бойынша брифинг 1:52:02-ден 2:16:00-ге дейін).

Жауапты органдар / НҚА

Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің Ішкі мемлекеттік аудит комитеті (ҚР ҚМ ІМАК)

Қазақстан Республикасының мемлекеттік сатып алу туралы заңнамасының сақталуын бақылау, оның ішінде камералық бақылау

010000, г. Астана, пр. Жеңіс, 11

gov.kz/memleket/entities/kvga?lang=kk

Қазақстан Республикасы облыстарының ішкі мемлекеттік аудит департаменттері

Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігі Ішкі мемлекеттік аудит комитетінің аумақтық бөлімшелері

Жергілікті жерде тексерулер жүргізу

010000, г. Астана, пр. Жеңіс, 11

gov.kz/memleket/entities/kvga/about/structure/100/1?lang=kk

Бас прокуратура

010000, Астана қ, Мәңгілік Ел даңғылы, 14

gov.kz/memleket/entities/prokuror/contacts?lang=kk

Қазақстан Республикасының Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігі

Экономикалық және қаржылық құқық бұзушылықтардың алдын алу, анықтау, жолын кесу, ашу және тергеу

010000, Астана қ., Қабанбай батыр даңғылы, 19, Б блогы

gov.kz/memleket/entities/anticorruption/contacts?lang=kk

Дау үлгілері

Жалпы үлгі

Сатып алу мысалдары

Құқық қорғау органдарында ойын-сауық шараларын сатып алу

«Нұр-Сұлтан қаласының полиция департаменті қазақ эстрадасының жұлдыздары мен диджейлерінің қатысуымен дискотека ұйымдастыруға 5 миллион теңге бөлді».